יום ראשון, 30 במרץ 2008

חפץ מיוחד שעבר במשפחה



החפץ המיוחד שעבר במשפחתי הוא התפילין של סבא רבה שלי. סבא רבה שלי היה תלמיד חכם וגאון שלמד בישיבה המפורסמת פרסבורג, שהחליפה ידים בין הוגריה לצ'כוסלובקיה. התפילין שלו היו נוסח ספרד, בתקופה זו נוסח ספרד היה שייך לחסידים. בנוסף לכך, כשסבא רבה שלי היה בצבא הבריטי, הוא היה מכין ציצית לחיילים היהודים. תפילין אלה היו שמורים אצל סבי מאז שאביו, סבא רבה שלי, נפטר. אחי הקטן, נועם אברהם, נקרא על שמו של סבא רבה שלי, ככה שאני יכולה כל הזמן לזכור אותו.







לפני כמה שנים, כשאחי הגדול הגיע למצוות, רצה סבי להעביר לו את התפילין, אך לפני זה רצו לבדוק אם הם כשרים להנחה, הרב שלימד אותו לקרוא את התורה לבר המצווה הוא גם סופר סת"ם ולכן משפחתי ביקשה ממנו לבדוק. כבר היה ניכר שבמקרה הטוב התפילין יהיו צריכות בתים חדשים, הרב פתח את התפילין של ראש וראה שגם הקלף לא במצב טוב. למרות זאת, לאחי עדיין יש את התפילין, אך לא מניח אותם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה